Jag gör slut!

Idag har jag bestämt mig för någonting stort; det är dags att göra slut.
Vi har delat så fina minnen ihop. Jag kommer ihåg första gången vi träffades, jag kan inte ha varit gammal alls men ända sen dess ha du haft en stor roll i mitt liv. Varje helg har jag sett fram emot att träffa dig. Varje fest, vaje tillställning har du funnits där för mig. Men vet du vad jag också minns? Jag minns hur jag mådde efter varje gång vi sågs. Jag mådde illa, hade ångest, ibland ville jag till och med gråta för jag träffat dig. Miljoner gånger har jag tänkt för mig själv "det här är sista gången" men jag har saknat dig för mycket och tillslut träffat dig igen. Men enough is enough. Vi kommer aldrig ses mer, iallfall inte som förr. Du kommer inte vara en stor roll i mitt liv längre. När vi ses, kommer jag se till att hålla min distans tillräckligt för att inte bli påverkad. Jag kommer kanske prata lite med dig, men inte mer än det. Vi kommer kanske bara ses 2-3 gånger per år, eller kanske en liten blick någon gång i veckan eller kanske inte alls. Men vi kommer aldrig ha samma intima kontakt som förr för nu gör jag slut, på riktigt den här gången.

Det kommer bli tufft, det kommer finnas tillfällen då jag gråter och livet känns meningslöst. Som att jag alltid kommer vara olycklig och inte ha någon glädje i livet mer. Jag kommer ha tillfällen då jag tänker "är livet värt att leva om jag alltid komme må såhär?". Det kommer säkerligen finnas tillfällen då jag vill gå tillbaka, bli ihop igen. Då jag är nära att göra det men inte gör det för jag vet att jag gjorde slut för en anledning.
Jag vet att i slutet av tunneln så finns ett ljus som ger klarhet och gör så jag tillslut kommer gå vidare. 
Jag vet också att jag inte kommer ha en "sista stund" med dig , utan den senaste var den sista. 

Så nu säger jag farväl till dig Choklad och dina närmaste vänner  godis, snabbmat, chips och läsk. Er kan jag inte heller träffa som förr, alla ni har haft en så dålig inverkan på mitt liv och jag måste utvecklas utan er för att nå mina drömmar.

FARVÄL! 

Kommentarer:

1 Malin:

Lite roligt skrivet, med tanke på att den första tanken man får är.. "aha, ska hon göra slut med sin kille.." - haha!
Du är rolig du.. choklad! :D

Svar: hehe lite det som var meningen :D
Alice

Kommentera här: