Vegetarisk Tacowrap!

Så jag fick för mig att köpa quorn igår, för lets face it: Quorn slår köttfärs med hästlängder.
Det var dessutom över 5 årsen jag åt Quornfärs och minns att jag verkligen gillade det, sure det är inte veganskt men mycket bättre än kött, nyttigare också!
Så jag tänkte göra en sallad men köpte istället mini-tortillas och gjorde en liten wrap, här kommer receptet:

Vegetaisk tacowrap
Ica's minitortilla
salsa med vitlöksmak 
sallad 
rödlök
Quornfärs
Ekologisk tacokrydda
 
Jag stekte rödlök, quornfärs med tacokryddan tills den blev lite sådär bränt-knaprig, sen la jag det i en minitortilla med sallad och salsa, svårare än så blir det inte! 
En sån wrap kan inte bli mer än 150-200 kalorier heller så för er som ska gå ner i vikt är det här superbra ist för att äta en vanlig tråkig sallad :)

 

Kommentarer:

1 Sandra:

Mmm ser gott ut och god jul! ♡

Svar: Tack och god jul på dig med <3
Alice

Kommentera här: